15 Şubat 2016 Pazartesi

Yazar OOR Turkey | Kategori : , , ,



Tomoya yurtdışı tecrübesinden ilham aldı ve bu etki onu değiştirdi. Böylece keşfettiği “anlam”ı albümleri 35xxxv’de yansıttı!

Sizinle Tomoya’yla yaptığım röportajı paylaşmak istiyorum. Amerika’daki uzun kayıt sürecinde ve hayallerin sahnesi Warped Tur’da neler hissetti, neler öğrendi? Tüm bu tecrübelerin yansıması olan son albümleri “35xxxv”in arkasındaki hikayeyi ve son zamanlardaki farklı çalış stilini konuştuk.

“En büyük fark stresten arınmış olarak çalabilmem.” 

◉ Yurtdışında gerçekleştirdiğiniz ilk kayıt, Warped Tur’a katılmanız ve Yokohama Stadyum konserinizi düşününce 2014 Tomoya için dolu dolu geçmiş olmalı. 

Evet, aşırı yoğun bir yıldı. Yılın yarısını yurtdışı yolculuğuyla geçirdik, her şey farklı geliyordu, birçok şeyden ilham kazandım ve daha önce hiç yaşamadığım kadar eğlendim. Yeni yılın yeni kapılar da açtığını düşünüyorum, çünkü daha önce hiç tanışmadığım türde çok farklı insanlarla tanıştım. 

◉ Geçen sene Warped Tur sonrası Crossfaith grubuyla yaptığınız bir konseri izledim ve çalış stilinin açıkça değiştiğini fark ettim. Amerika’da öğrendiğin bir şeyler sonucu olduğunu düşündüm. 

Gerçekten mi? Böyle bir yorum duymak beni mutlu etti. Hem kayıt hem de Warped Tur beni inanılmaz etkiledi. Aileymişçesine tüm günümü birlikte geçirdiğim birkaç grup vardı. Onların performanslarını hep yakından izledim ve bu süreklilik bana birçok fikir verdi. 

——————————————————–

◉ Duyduğuma göre yurtdışında kayıt yapma fikri aslında Taka’dan çıkmış.

Doğru. İlk söylediğinde Amerika’da farklı bir dil konuşan yeni bir yapımcıyla çalışma fikri bizi korkuttu. Ama bilirsiniz, yeni şeyler denemek istedik, bu yüzden bu bizi durdurmadı. Herkes Amerika’ya gitme konusunda kararını verdi. Başta çok kötüydü, ama motivasyon, ilham ve eğlence çektiğimiz sıkıntıdan 100 kat fazlaydı. Düşüncelerim, “Heyecan verici, çok eğlenceli!” diye değişti. (gülüyor) 

——————————————————–

◉ Amerika’da ideal bateri sound’unu bulabildin mi?

Buldum. İyi tarafı, çalmaya odaklanabildiğim için hiç zaman kaybetmedim. Stresten arınmış olarak çalabildim ve ortaya çıkan fark önceki kayıtlara kıyasla dağlar kadardı. O güne kadar kayıtları hep dar bir bakış açısıyla yapmıştım, ama bu sefer bilincimi tamamen açtım. Tabi ki olması gerektiği gibi tüm dikkatimi vererek yapıyordum, ama aynı zamanda spor salonuna gittim veya güzel günlerde diğerleriyle sahilde yürüdüm. Tüm bunlar sayesinde kayıt esnasında rahat hissedebildim ve bu çok istediğim bir şeydi. Ben aslında ödleğimdir haha, o yüzden yapacağım şeyde kesin hatlara sahip olamamaktan nefret ederim. Ayrıca ani, (ısınmadan) hazırlıksız şeyler yapmayı sevmem. İşte bu bakış açım Amerika’da biraz olsun değişti.

◉ Yani John (*Feldmann) ve diğerleri içinde saklı duran şeyleri açığa çıkardı. Peki müziğini objektif bir şekilde dinlemeye çalıştığında ne hissettin? 

Kesinlikle kayda değer bir değişiklik vardı ve soundda biraz farklı bir iz yaratmıştı. Artık ulaşmak istediğim birçok hedef olduğundan bende daha fazlasını yapma isteği yarattı. Şu ana kadar yaptığımız en iyi albüm olması için kendimi tamamen adadım, ama bana sorarsanız zirveye ulaşmak için gitmem gereken hala çok yol var. Gitmeden önceki ve sonraki düşünce tarzım birbirinden tamamen farklı. O dönemde kazandığım tecrübe bu yüzden muhteşem.

◉ Diğer yapımcılarla çalışmak nasıldı?

Hepsi kendine özgü karaktere sahip 5 farklı yapımcıyla çalıştık. Bu albümde onlarla birlikte çalışabilmek bana çok fazla şey kattı. 


◉ Az önce Warped Tur’da bulunmanın harika olduğunu belirttin. Diğer bateristlerle fikir alışverişi yapabilmek gibi şeyleri mi kastettin? 

Günün sonunda hep barbekü yapıyorduk. İngilizce konuşamadığımız ve çekindiğimiz için her zaman endişeliydik ve sinik duruyorduk haha. Önce diğer insanlar gelip bizimle konuşuyordu hep. Bildiğim %20’lik İngilizceyle bir şekilde iletişim kurmayı başardım. Böylece rahatlayıp insanlarla konuşmaya başladım. Muhtemelen en iyi kankam ISSUES üyeleriydi. Her gün görüştüğümüz için aile gibi olmuştuk. Baterist olarak konuşursam, Watsky adında bir rap grubu var ve siyah bateristleri Chukwudi mükemmel ötesiydi! “Bu ne tarz bir çalış böyle?” oldum, geçen sene gördüğüm tüm bateristlerin en iyisiydi ve performansını hep izledim. Warped Tur’da son günümüzde grubumuzun dostları…Yellowcard, ISSUES ve diğerleri sahnemize (*izlemeye) geldi. O küçücük sahnede turda performans yapmış bir sürü grup arkamıza dizilmişti haha. Sonrasında, bizden sonra aynı sahnede çalan Watsky grubu “Deeper Deeper” şarkımızı doğaçlama çalarak bize sürpriz yaptı. Çok duygulanmıştım, o an ağlamamak için kendimi zor tuttum.

◉ Yaptıkları çok tatlıymış. Warped Tur sırasında tüm o yabancı bateristlerle çevrili olmak sana bateri çalmak hakkında çok şey düşündürmüş olmalı. 

Tüm o bateristleri izleyerek kendimle kıyasladığımda iyi ve kötü yönlerimi görebildim. Diğer taraftan, beni izlediklerinde onlardan övgü aldım. Böylece “kendi stilimi” bulabildim. Bir sonraki hedefim Amerikalı bateristlerin etkisini bu stille birleştirmek olacaktı. 

◉ Tomoya’nın başarılı çalış tekniği de diğer bateristlere yeni şeyler fark ettirmiştir.  

“Çitin öteki tarafındaki çim her zaman daha yeşildir”. Benim farklı temel vuruşlarım ve hissi onlara Japon soundu gibi gelmedi. Sadece tamamen bendim. Orda bulunmak bana güçlü şekilde “Japon yönümü” mutlaka korumalıyım diye düşündürdü. Gördüğüm ve hissettiğim her şeyi ortaya koyacağım ve yeni bir çalış tekniği yaratacağım tekrar. 

◉ Yabancı bateristlerden alıp kendi stilinle harmanlamak istediğin şeylerde temel unsur nedir? 

O özgün “his”. Mesela, tom veya hi-hat vuruşlarının Japon bateristlerden çok farklı, beni etkileyen bir hissi var. Bu yüzden daha geniş bir iz bırakıyor (Ç/N: Hissederek çalınan her vuruşun dinleyiciye verdiği histen bahsediyor, daha geniş bir kitleyi yakalamasından. Kendisinin insanlara zaten bunu yaşattığının farkında değil mi diye düşünüyor insan). Bateri çalışım daha önce böyle bir dalga yarattıysa, herhalde “zayıf ve göze çarpmayan türde” bir dalga olmuştur. Ama bu zayıflığın birazının devam etmesini istiyorum, böylece ortaya çıkan şey doğallığını koruyacaktır. Güzel hisler veren bir dalga. Tam olarak yapmak istediğim şey bu.

Not: Scanden çevrildiği için kısmi çeviridir.

İngilizce çeviri: Dessy @dnooriani.wordpress  
TR Çeviri: Cage @ONEOKROCK_TR

0 yorum:

Yorum Gönder