19 Şubat 2016 Cuma

Yazar OOR Turkey | Kategori : , , ,
*Bölüm 1 için TIKLAYIN


Son single’ları ‘Mighty Long Fall/Decision’ The Used gibi grupların yapımcısı olarak bilinen John Feldmann ile birlikte yapıldı. Japonya’daki müzik yapımından tamamen faklı şekilde Los Angeles’ta gerçekleşen kayıt, sahip oldukları sounda farklı bir hava verdi. Son çalışmalarından bir yıl sonra yaptıkları bu single’a nasıl düşüncelerle yaklaştılar?

“Her zaman elimi çabuk tutup yapmak istediğimiz bir sonraki şeye ilerlemek istiyorum”



Şimdi single ile ilgili konuşalım. “Mighty Long Fall/Decision” ilk defa yapımcı olarak John Feldmann’la çalışıp kayıtlarını Amerika’da yaptığınız bir single, değil mi?  

Taka : Evet. Amerika’da yapımcı bir nevi grup üyesidir. Daha önce hiç bu tarz bir konsept yaşamadığımızdan her şeyi onun ellerine bırakmak beni biraz korkutmuştu. 

Çalışmalar başlar başlamaz tüm bu korkular gitti mi? 

Taka : Aynen öyle. Ona istediğimiz her şeyi anlattık ve devamında ona sonuna kadar güvenmemizle kayıt tamamlandı. Her iki tarafın da daha önce karşılaşmadığı (*diğerinde ilk defa gördüğü) şeyler vardı ama konuşmalarımızın sonu hep hemfikir olmamızla sonuçlandı. Böylece gereksiz ayrıntılarla uğraşmak zorunda kalmamak beni memnun etti.

Kayıt aşaması nasıldı?

Toru : John ön kayıt ve kayıt aşamasını kısa sürede tamamlayan çok pratik zekalı biri. Düşündüğü şeyi hemen hayata geçirebiliyor. Biz daha bir çözüm bile yakalayamamışken sorunları çabucak halletmiş oluyor, bu da çalışmayı derli toplu tutuyor. Yapım ve kayıt aşamasını onun tarzıyla yapmak, çalışmaya daha fazla unsur eklemek için bize zaman kazandırmış oldu.

Her şey sıkıntısız gitmiş gibi.

Ryota : Öyle oldu. John’la yaklaşık 2 hafta çalıştık. İlk 3 gün ön yapım aşamasıydı, kalanı da kayıtla geçti. Tüm süreç ilginç şekilde sorunsuz gitti, öyle ki kaydın yanı sıra dinlenme günlerimiz bile oldu. 

Tomoya : Stüdyoya girdiğimizde çok kısa sürede bir şarkıyı bitirebiliyorduk ve istediğimiz şekli aldığında hemen kaydını yapıyorduk. Çalışma sonunda parça kusursuz şekilde tamamlanmış olarak önümüzde oluyordu. Japonya’dakinden tamamen farklı bir tarzı olduğundan yapım heyecan vericiydi. 

ONE OK ROCK’ın belgesel filmi “FOOL COOL ROCK! ONE OK ROCK DOCUMENTARY FILM”inde “Decision” tema müziği oldu; “Mighty Long Fall” da “Rurouni Kenshin~ Kyoto Inferno” filminin soundtrack’inde kullanıldı. Yapım sırasında bununla ilgili bilginiz var mıydı? 

Taka : Kendi belgesel filmimizin müziği olan “Decision”ı yaparken belgeselle ilgili pek bilgim olmadığından bilmiyordum. “Mighty Long Fall”u ise filme uygun olmasını düşünerek yapmadım, filmin bir parçası olabilecek şekilde yaptım. Bir önceki “Rurouni Kenshin” filminin soundtrack’ini yapma onurunu da yaşamıştık. Filmin başkarakterini canlandıran en iyi dostum Sato Takeru ile tekrar aynı filmin içinde olmak istedim. Yönetmenle konuşmak ve filmi önceden izleme şansımın olması bende bu film için havalı bir bitiş jenerik müziği yapma isteği yarattı, ve aynı zamanda ONE OK ROCK müziğinin yeni rengini de taşıyacaktı. Önceden beri çok istediğim böyle bir düşüncem vardı.



3. parça olarak eklenen “Pieces of Me” şarkısının farklı bir stüdyoda kaydedildiğini duydum. 

Taka : Daha önce Simple Plan gurubunun çalışmalarıyla ilgilenmiş olan Arnold Lanni’ye bu şarkının yapımcılığını yapması isteğiyle gittik. Stüdyosu kaldığımız yere 2,5 saat gibi uzak bir mesafede olduğu için çalışma esnasında diğer evinde kalmamıza izin verdi.

John’la karşılaştırılınca çalışma şekli nasıldı? 

Taka : John hızlı çalışmaya eğilimliydi. Arnold’sa şarkı yaparken çok dikkatli çalışan biriydi. Çalışırken onunla çok vakit geçirdiğimizden bu farka ayak uydurmakta zorluk yaşamadık. 

Toru : Müziğe tutkuyla bağlı biri olduğu için iyi bir parça yaratmakla ilgili güçlü içgüdülere sahipti. Kendine ait bir soundu vardı, enstrüman çalışımızı ve soundumuzu ona uygun hale getirmek için tatmin olana kadar arayışa devam ediyordu. Stüdyosunun tek kötü tarafı gündüz bile karanlık olmasıydı ve etrafında hiçbir şey yoktu. Daha aydınlık, geniş alanlı bir yeri tercih eden biri olduğumdan karanlık bir stüdyoya kapanıp çalışmak benim için sıkıntılı oldu. 

Gördüğüm kadarıyla “JinseixBoku=” albümünüzden itibaren Asya-Avrupa turu, belgesel filmi ve Amerika’da kayıt yapmak gibi yeni şeyler denediniz.

Taka : Amerika’da kayıt yapmak her zaman istediğimiz bir şeydi ve gerçekleştirmek için kendimize güveniyorduk. Eğer Japonya’da her şeyi mahvedersek, tamamen çamura saplanabilirdik (*kötü bir şey yaşayıp tüm kapılar bize kapanırsa, hiçbir şey yapma şansımız kalmazdı). Ama bizim prensibimiz her zaman elimizi çabuk tutup yapmak istediğimiz bir sonraki şeye ilerlemektir. Bu fikir bana bunun en iyi seçim olduğunu düşündürdü. Ayrıca bu çalışmamızla dinleyicilerimizi şaşırtacağımızın da farkındayız.

Hem single yapım aşamasıyla hem de Vans Warped Tur’la yenilikler denemeniz büyümek adına grupta çok fazla şeyi değiştirmiş olmalı. 

Taka : Bunu tek bir kelimeyle ifade etmem mümkün değil, kesinlikle değişen çok şey oldu. Vans Warped Tur’a katılmak bizde birçok şeyi değiştirdi ve gelecekteki ONE OK ROCK için daha fazla büyük hedef oluşturdu.


Bu sitedeki tüm yazı ve çeviriler facebook.com/OneOkRockTurkey sayfasına aittir.

Röportajı yapan : Leyna Miyakawa
Kaynak : AP JAPAN Ağustos 2014
Fotoğraflar: 23chan
İngilizce Çeviri: Dessy @dnooriani.wordpress 
TR Çeviri: Cage @ONEOKROCK_TR

0 yorum:

Yorum Gönder