16 Şubat 2016 Salı

Yazar OOR Turkey | Kategori : ,



“Rock, insanın tek bir şeye her şeyini adamasıdır.” -Taka


Albümle ilgili detaylı uzun sohbet sonrası şimdi de biraz kelime oyunu konuşması yapalım. Şarkı isim ve sözlerinden bazı kelimeleri aldık, en iyi altı tanesini seçtik ve her şeyi bu kelimeler üzerinden konuşacağız.

-Şimdi, bu albüm şarkılarından seçtiğimiz kelimeleri baz alarak konuşacağız. İlk anahtar kelime “Konzatsu Communication” şarkısından “communication (iletişim)”. Bu kelimeyle ilgili aklınızda ne var?

Taka : Bence iletişimin en önemli kısmı, anlatılması zor olanı ifade edebilmek. 

Tomoya : Benim ve Ryota’nın anneler gününde annlerimize hediye aldığımız bir geleneğimiz var. Hediyelerimizle birlikte mektup göndererek normalde dile getiremediğimiz minnetimizi gösteriyoruz. 

-Bu harika. 

Ryota : Ben özel bir durum olmadıkça ifade edemiyorum. Ve bence Toru’nun eşsiz denilebilecek türde bir iletişim şekli var (gülüyor). 

-Bu ne anlama geliyor?

Ryota : Kafa dengi bulduğu insanlarla arkadaşlık kurma şekli ilginç. Herkes ilk bakışta onun biriyle ilgili iyi mi kötü mü düşündüğünü hemen anlayabilir (gülüyor). 

Toru : İlgimi çekmeyen bir sohbeti takip etmeye çalışırken istemsiz olarak sessizleştiğimi farkettim defalarca. Ne zaman kafa dengi biriyle tanışsam hiç vakit kaybetmeden iletişim bilgilerini alırım. Böylece onu arayıp, bir şeyler içmeye çağırabilirim.

-Sıradaki anahtar kelime “Adult Suit” şarkısından “Adult (yetişkin)”.

Taka : Aklıma ilk gelen sapıkça espriler (gülüyor). Çocukken bu kelimenin bana ifade ettiği kötü bir anlam yoktu. Ama aynı kelimeyi babamın ağzından ilk duyduğumdan itibaren artık öyle hissetmedim (gülüyor). 

Tomoya : Evdeyken bir keresinde annem poşet çay yerine t-back (*gstring çamaşır) demişti yanlışlıkla. Hepimiz duymamış gibi yapmıştık (gülüyor). 

Taka : Tomoya’nın ailesinde hiç kimse argo kullanmaz. 

Tomoya : Abimle bile hiç öyle bir konuşmam olmadı. 

-Peki sen Ryota, kelime sana neyi hatırlatıyor?

Ryota : Sigara içmeyi. 20 yaşına girip sigara içebildiğimde yetişkin gibi hissettim. 

Taka : “Yetişkin” kelimesinde dandy (*tiki..) imajı var. 

-Bir dandy mi olmak istiyorsun?

Ryota : Dandy tarzda bir baba olmak istiyorum. Toru babasına benziyor, bu yüzden gelecekte babası gibi dandy bir baba olacak. 

Toru : Gün geçtikçe babama daha çok benziyorum. Ne zaman şehirde hoş stilli bir kız görsem gözüm takılıyor, aynı babam gibi. Kanımda var (gülüyor). 

-Sıradaki kelime “Jibun Rock”tan “ROCK”. Rock kelimesini duyunca gözünüzde ne canlanıyor?

Ryota : Benim için özgürlük demek. İnsanın içgüdüsel olarak sevdiği şeyin peşinden gitmesi. Sadece müzik değil, her şeyle ilgili olabilir. Rockla ilgili bunu düşünüyorum. 

Toru : Aklıma ilk gelen müzik ve alkol. Kötü bir tarif oldu ama “rock”, birinin siyah deri ceketiyle viskisini yudumlarken, aynı zamanda gitarını çalıp şarkı söylemesidir. 

Tomoya : Hedefine ulaşmak için çok sıkı çalışmak “rock”ın tam anlamıyla ifade ettiği şey. Profesyonel snowboardcu Kazuhiro Kokubo ile bizzat konuşma fırsatı yakaladım ve bana güçlü bir inancın muhteşem olduğunu (*rocks) düşündürdü. Çok harika biriydi.

Taka : İnsanlar farklı renk ve görüntüye bürünerek kendini değiştirir. Tek bir şeye odaklanıp, onun için elinden geleni yapan herkes başarabilir. Bunun sadece müzikle ilgili bir şey olması gerekmiyor. 

-Yani normal bir ofis çalışanı da bir nevi “rock” hayatı yaşayabilir. “Liar” anahtar kelimesiyle ilgili ne söyleyeceksiniz?

Tomoya : Bu olay Nisan’da Taka’ya yaptığımız sürpriz partide oldu. Bize suç ortaklığı yapan menajerimiz bize bir röportaja gideceğimizi söyledi. “Görüşmenin yapılacağı yerin haritasını Toru’ya verdim” dedi. Gittiğimiz yer parti mekanıydı. Başarılı bir sürpriz oldu. 

-Tatlı bir yalan. Taka da mutlu olmuştur. 

Taka : Hem şaşırmış, hem sevinmiştim. Yaklaşık 15 kişinin benim için toplanması mutlu ediciydi. 

Ryota : Bu 1 Nisan’la ilgili hoş bir hikaye. Tomoya klip çekiminden 1 gün önce beni arayıp “serçe parmağımı incittim…” dedi. Bunu duyunca panikledim. Sonunda, “Şaka yaptım!” diye kahkaha attı. Nerdeyse dövecektim (gülüyor) 

Tomoya : “Fena düştüm, daha da kötüleşecek” dedim, sonra “Bugün hangi gün biliyor musun?” dedim. O an Toru soğukkanlı görünüyordu.

-Yani? Nasıl tepki verdi?

Tomoya : Bana “Bageti tutabiliyor musun? Elin bandajlıyken klip çekimi yapamazsın. Ne yapmalıyız?” dedi. 

Taka : “Duyunca kesin delirir” diye düşündüğünden aramadığı tek kişi bendim (gülüyor). Bana dışlanmışım gibi hissettirdi biraz.

-Zıt karakterlerin birbirini çekmesi gibi, ilginç. Sıradaki kelime “Mikansei Koukyoukyoku” şarkısından “Mikansei (incomplete-eksik)”. Ne düşünüyorsunuz?

Taka : Doğum günü hediyesi olarak birinden bir BOSE hoparlör aldım, beni heyecanlandıran bir hediyeydi. Ama ilk etapta sesi dışarı verecek bir amplifikatörüm yok. En kısa zamanda seti tamamlamak istiyorum.

Ryota : Yeni ekipman aldığımda istediğim her şeye sahip olduğumu düşünürüm. Ama sonra başka bir şey daha almak isterim. Önceki gün 5 telli bas gitar aldım ve nerdeyse mükemmel olduğunu düşünürken şimdi yeni bir tane daha istiyorum. 

Tomoya : Acayip şekilde eksik bir şeye sahibim. Bu, bir konser sonrası kutlamada başlayan “hadi kol altı kıllarını yakalım” olayı (gülüyor). Çok az kol altı tüyüm olduğundan yanınca hepsi gitti. Bir daha da çıkmadı ve eksik kaldı (gülüyor). 

Taka : Kıldan konu açılmışken, Toru’nun saç stili asla tam olmayacak.

Toru : Durmadan değiştiği için, huh. 

-Bir süredir sarıydı, şimdi kırmızı.

Toru : Ruh halime bağlı olarak değişiyor. Sabahları yüzümü yıkarken sarı saçlarımı görmekten sıkılmıştım, “Bu ne lan! Her seferinde sarı!” diye (gülüyor). Hem kısa hem uzun kullandım, perma bile yaptırdım, yani sırada rasta ve örgü var. Sanki yaptırırmışım gibi (gülüyor).  

-Tamam o zaman, 25 Nisan’daki çıkışınızın 3. yıldönümündesiniz. “ANNIVERSARY (yıldönümü) anahtar kelimesi üstüne konuşalım. 

Taka : Bu kelime bana 3. yıldönümü anlatıyor. Ama aynı zamanda “Daha sadece 3 yıl geçmiş” diye hissettiriyor. 

Toru : Bu 3 yılda 4 albüm yayınladık. 

Taka : 10. yıldönümümüzde nasıl olacağını merakla bekliyorum. 

Toru : Benim için şirkete katılmamın 10. yıldönümü oldu bile. Hayatımın yarısı burada geçti (gülüyor) 

Ryota : Şirkete aynı yıl girenler içinde geriye sadece Toru ve ben kaldık. 

-10 yıl varlığını devam ettiren bir grup artık kıdemli olur. Böyle anma günlerini önemser misiniz? 

Taka : Bu tarz şeylerle pek alakası olmayan biriyim aslında. Kızlar arkadaşlarının doğum günleri gibi şeyleri bile hatırlar. Biz erkekler öyle günleri kolayca unutuyoruz. Sırf kız arkadaşlarımız delirmesin diye dikkatli olmamız gerek (gülüyor) 

Ryota : Ama birlikteliğin ay dönümünü kutlamak beni yorar (gülüyor).

Taka : Aynen! (gülüyor)


Kaynak: B-PASS July 2010 issue
Scan sahibi: elsiechapman @ tumblr
İngilizce çeviri: Dessy @dnooriani.wordpress
TR Çeviri: Cage @ONEOKROCK_TR

0 yorum:

Yorum Gönder