15 Şubat 2016 Pazartesi

Yazar OOR Turkey | Kategori : ,

Mori Masako Müzisyen Olan Büyük Oğlunun Evlilik Durumuyla İlgili Konuştu, “Anlaşılan çok da uzak değil” 


Şarkıcı Mori Masako bu sene kariyerinin 43. yılını geride bıraktı. 1986’da müzik hayatını bırakıp 3 erkek çocuğa sahip olduğu bir evlilik gerçekleştirdi. 2005 yılında kocasından resmen boşandığında sektöre geri dönmeye karar verdi.

Günümüzde büyük oğlu (26) bir rock grubunda vokalist. Ortanca oğlu (25) özel sektörde çalışırken, küçük oğlu (21) başka bir rock grubunun vokalistliğini yapıyor.

Masako çocuklarıyla çok güçlü bir bağ oluşturmuş. Normal ailelere kıyasla Masako daha otoriter bir anneymiş. Örneğin, yemek için bir araya geldiklerinde chopsticklerini babalarından sonra büyük, ortanca, küçük kardeş sırasına göre alırlarmış. Şu an bile küçük kardeş büyük abisiyle konuşurken saygılı, üst seviye dilde konuşmakta, “Bir şeyler içmek ister misiniz? Ne içmeyi arzu edersiniz?” şeklinde.

“Tek çocuk olduğumdan ailem beni şımarık büyüttü. Sanırım çocuklarımı bunun etkisiyle böyle yetiştirdim. Çocuklar büyüyüp toplum içine karıştığında ast-üst ilişkisiyle karşı karşıya gelecekti. Eğer küçük yaşta bunu öğrenirlerse bu duruma rahatça ayak uydurabileceklerini düşündüm.”



Üç oğlu da artık kendi başına yaşadığından evde sadece Masako ve annesi kalıyor. Masako telefonla konuşarak ve mesajlaşarak oğullarıyla her zaman iletişim halinde. Önceki gün büyük oğlu Amerika dönüşünde onu “Anne, soğuk aldım” diye aramış. 

“Yüksek ateşi vardı, o yüzden ona “Kol altlarına ve ayak eklemlerine gazlı bezle soğuk kompres yap” dedim. “Ah, küçükken bana söylediğin gibi” diyerek hatırladı ve söylediğim şekilde uyguladı. Bu olay üstüne çocukluğunu düşündüm. Ama bana onun artık benim küçük bebeğim olmadığını hatırlatan bir şey aklıma geldi. Ne zaman akşam yemeği için dışarı çıksak rezervasyondan hesabı ödemeye, her şeyle o ilgilenir. Hesabı ödeme zamanı geldiğinde, “Anne, hemen lavaboya gidip döneceğim” der.

Müziğimizle ilgili çok konuşuruz. Bana durmadan “Yeni şarkın nasıl olacak?” veya “Albümümde hangi şarkıyı beğendin?” gibi sorular sorar. Ama müzik türlerimiz birbirinden apayrı ve pek anlamadığımdan “Baştan 3. şarkı çok hoştu” diye öylesine yanıtlarım. Farkına varıp, “Anne, dinlemedin, değil mi?” der (gülüyor).

Ayrıca birbirimize göz kulak oluruz, “Mevsim geçişinde boğazına dikkat et” veya “Sağlıklı, dengeli bir diyet uygulamazsan bağışıklık sistemin zayıflar” gibi.”

Daha önce kendisinin de “Annemle ben ilgileniyorum” diye belirttiği gibi, büyük oğlu annesiyle ilgilenmeyi asla unutmuyor. Grup çalışmaları oldukça iyi gidiyor ve hatta 2010 yılında Budokan’da bir performans sergiledi. Önceki gün yayınlanan yeni albümü de Oricon listesinde zirveyi zorluyor.

Masako her zaman çocuklarının aktivitelerini takip ediyor; hatta oğlunun konserine kendi isteğiyle gitmiş. Büyük oğlunun Budokan konserinde, annesinin VIP’de oturduğu seyirciler tarafından da biliniyor. Orda bulunmaları fırsatını kullanan büyük oğlu, hem annesine hem babasına sahneden “Anne, baba, teşekkür ederim!” diyerek minnetini gösteren bir mesaj iletmiş.

“Daha dünmüş gibi geliyor, grubumuz dağılmadan önce ‘lise 3. sınıf kız grubu üçlüsü’ (*Hana no Chusan) olarak Budokan’da o sahnedeydim ve oğlum aynı sahnede performans gösterdi. Bir anne olarak asıl mutluğum, başarılı bir oğula sahip olmaktan çok, zaman içinde böyle düzgün biri olarak büyümesi oldu. Sadece bana değil, anneme ve etrafındaki insanlara karşı da iyi biri. Düşünceli bir insan. Tabi kadınlarla da arası iyi (gülüyor). İnsanları seviyor ve bu beni mutlu ediyor.”

Büyük oğlu yakında 27 yaşına girecek, yani tam da annesinin evlenmeye karar verdiği yaş.

“Anlaşılan evlilik zamanı gittikçe yaklaşıyor (gülüyor). Ona, ‘Şu anda kendi işimle uğraştığım için torun yetiştirme beklentim yok’ dedim.”
Bu son 10 yılda Masako bir kere bile eski eşiyle bir araya gelmemiş. Ama çocukları, Obon festivali ya da yeni yıl gibi zamanlarda babalarını her zaman ziyaret ediyorlar. Yaşanan birçok aile içi karmaşık durum sonucunda ortaya çıkan engelleri aşmalarıyla ebeveyn-çocuk ilişkisi de sıkılaşmış. Hatta büyük oğulları “Nobody’s Home” şarkısıyla duygularını ebeveynlerine doğrudan ifade etmiş.

“Boşanma yüzünden çocukların böyle üzücü bir durum yaşamalarına sebep oldum, oğlumun yolunu kaybetmeden büyümesine memnunum. Ona her zaman, ‘Benim için endişelenme, dilediğini yap’ derim. Çocuklarımın kendi hayallerine kavuşması onlar kadar beni de mutlu eder.” 

Bu sitedeki tüm yazı ve çeviriler facebook.com/OneOkRockTurkey sayfasına aittir.

Orjinali : 19.Mart.2015 Josei Seven 
İngilizce Çeviri: Dessy @dnooriani.wordpress 
TR Çeviri: Cage @ONEOKROCK_TR

0 yorum:

Yorum Gönder