12 Kasım 2015 Perşembe


One Ok Rock yeni bir grup değil. Bu rock grubunun 10 yıllık geçmişi var, 7 albüm yayınladılar ve hepsi ülkeleri Japonya’da ilk 20’de. Ama “35xxxv” grubun Amerika çıkışlı ilk İngilizce albümü ve vokal Taka’nın tabiriyle “rüyaların gerçek olması” anlamına geliyor.

Taka (tam adıyla Takahiro Mariuchi) turlarının Houston durağında bir çevirmen desteğiyle telefonda şunu söyledi, “Müziğimle daha fazla Amerika’lı hayrana, Amerikalı dinleyiciye ulaşmak istiyorum. Rock müzikten alternative tarza Amerikan müziğini seviyorum. İsteğimiz burada daha fazla insana ulaşmak. Japonya’da büyük başarı sağladık ve artık mantıklı olan bu yönde ilerlemek.”

Taka İngilizce şarkı yapmanın pek de kolay olmadığını söylüyor, “Oldukça zorlanıyorum” diyor 27 yaşındaki müzisyen. “Japoncadan İngilizceye çeviride arkadaşlarım yardım ediyor bazen. Oldukça zor, ama zamanla daha iyiye gidiyoruz.”

Taka ve One Ok Rock grubunun diğer üyeleri sonuç olarak oldukça fazla pratik yapıyor. Grup şu anda Amerika’daki 3. turlarının ortasında ve bunu Avrupa ve Asya takip edecek. Amerika’nın da grubu daha fazla görme şansı olacak, Taka bu konuda söz veriyor. Taka ve grup üyeleri bu yakada kabul görmelerinden oldukça cesaret almış durumda.

“İnsanlar bizimle birlikte şarkı söylüyor ve bunun çok yardımı oluyor. Bazen Japonca olarak düşünüyorum ama onlar İngilizce sözleri bildiklerinden bana şarkıyı söylüyorlar. Bu muhteşem birşey.”

Röportaj: Gary Graff, The Oakland Press 
Fotoğraf: Alison Toon 
TR çeviri: Cage @ONEOKROCK_TR 

0 yorum:

Yorum Gönder