14 Şubat 2016 Pazar

Yazar OOR Turkey | Kategori : , ,

ONE OK ROCK’ın Taylandlı hayranlarından talebi;
Lütfen bizi olabildiğince sevin çünkü buraya tekrar gelmek istiyoruz!!!

İlk olarak, bu defa Bangkok’ta gerçekleşecek olan konserle ilgili hislerinizi alalım. Duyduğumuza göre biletler çok hızlı bir şekilde tükendi.

Taka: Burada ikinci seferimiz bu. Tekrar geldiğimiz için çok mutluyuz, en sonuncuya bakarsak konserlerimize gelen kişi sayısı daha azdı diye hatırlıyorum ama bu sefer mekân daha büyük ve seyircilerin sayısı daha çok, ben de eskiye nazaran müziğimizi benimseyen Taylandlı hayranlarımız daha çok fikrine kapılıyorum, haliyle. ‘Tükendi’ biletlerimize bakarsak, aslında buna şaşırdık (gülümsüyor) çünkü henüz buraya ikinci kez gelişimiz; dolayısıyla neden bizim konserimize bu kadar insan gelecek oldukça meraktayız.

Bu seferki konserinize değinecek olursak, Taylandlı hayranlarınızdan en çok neyi hatırlamasını ya da konserinizden en çok neyi almasını istersiniz?

Taka: Benim fikrimce, bu günlerde müziğimizi dinlemek çok da zor değil, çünkü internet size bunu sağlıyor ama kültür farkı bulunmakta hâlâ.  Yine de müziğimizi dinleyen Taylandlılar var. Yani hayranların aklında kalacak olan konserde beraber geçirdiğimiz o anlar. Tayland’a çok geliyor da değiliz, günlük yaşantımızda hayranlarla toplanıyor da. Dolayısıyla burada hayranlarımızla beraber şarkı söyleme şansına sahip olduğumuzda, konser anında yaşadıkları hisleri akıllarına kazımak istiyoruz. Onlardan bilmelerini istiyoruz ki; iletişim kurmak için bu şansı değerlendirmek ya da birbirimizle bağlantı kurmak hiç zor değil bizim için.

Grup dünya çapında tur düzenledi, biz de her bir mekânda nasıl hissettiğinizi bilmek istiyoruz. Aynı mıydı yoksa farklı mı? Denizaşırı ülkelerdeki hayranlarınızla nasıl anlaştınız ve performanslarınız süresince nasıl eğlendiniz?

Taka: Birçok farklılık vardı aslında ama gittiğimiz ülkede bulunmanın avantajlı yönünü bulana kadar işin peşinde koşmaya çalıştık. 
Çıktığımız her sahnede eğlenmek istedik. Denizaşırı ülkelerdeki hayranlarımızın müziğimizle nasıl uyum sağladığından bahsetmişken, dürüst olmak gerekirse şarkılarımızdaki manaları hayranlarımıza ulaştırmak istedik çünkü şarkılarımız kendi kültürümüzü barındırıyor. Dolayısıyla şarkılarımızın anlamlarını onlara aktarmanın en iyi yolu müziğe yedirdiğimiz hislerimizi -ki en önemli şey de bu- tam manasıyla kapmalarını sağlamak.

Diyelim ki grupta şu an bulunduğunuz pozisyondan bir başkasına geçeceksiniz. Geçmek istediğiniz konum hangisi olurdu?

Taka: Gitar çalmak isterdim çünkü gitarist her zaman önde durur ve bence bu çok da havalı. Yani benim sebebim bu olurdu, tabi çok iyi gitar çalabilseydim. (gülüyor)

Ryota: Davulda olmak isterdim çünkü sahnedeyken ne zaman davula vursam hep eğleniyorum, baterist her zaman gruptaki diğer kişilerden daha yüksekte duruyor bu yüzden sanırım orada olsaydım çok hoşuma giderdi. (kahkahayı basar)

Toru: Ben bas çalmak isterdim. Aslında daha önceki sahnelerimizde Ryota ile değiştik (35xxxv Japonya Turu sırasında, Paper Planes performansında Toru ve Ryota enstrümanlarını değiştirdi, Tomoya hayranlara hediyeleri bazukayla fırlatırken Taka da davula geçmişti.) İşte tam o sıralarda bateristin görüş açısını da tatmak istedim.

Tomoya: Dürüst olmak gerekirse, biraz utangaç bir insanım (gülümser), yani arka tarafta durmak ön tarafta durmaktan daha rahat geliyor. Eğer ki yerimi değiştirsem, bası tercih ederdim çünkü daha önceleri bas çaldım ve seviyorum da.

Sizin için en etkileyici şey nedir?

Taka: Aslında hayatımda etkileyici olan birçok şey var, yani bir tane seçemeyeceğim. (Gülüyor)

Ryota: Ben de. Ama şu an Asya Turu’nu ele alırsak, beni etkileyen şey de bu çünkü bizi görmeye gelen yığınla hayran var.

İş hayatınızın ahlakı nedir?

Taka: Benim için ‘çaba’dır. Bu kadar.

Ryota: Konsantre olmak ve sıkı çalışmak.

Toru: Konsantre olmakla beraber işin tadını da çıkarmak.

Boş vakitlerinizde neler yapıyorsunuz bu aralar?

Taka: İşimizle meşgul olduğumuzdan dolayı boş vaktimiz kalırsa karmaşık olmayan şeyler yapmayı istiyoruz ve çok da ciddiye almamayı.

Tayland’dan bahsedecek olursak, aklınıza ilk olarak ne geliyor?

Taka: Leziz yiyecekler ve Japon kültüründen farklı olan bir Tayland kültürü. Başka bir şey daha, buraya her gelişimde beni mutlu eden şey, Taylandlılar çok kibar. Ve Tayland’da beni bekleyen birçok şey.

Ryota: Hep aklıma Pad-Thai geliyor. Amerika’dayken hep Tayland yemekleri yedim (gülüyor). Thai yeşil körisi ve Pad-Thai en sevdiklerim.

Tayland’da ziyaret etmek istediğin başka bir yer var mı?

Taka: Tayland’da bir kez gece hayatını görmeye gittim, bir şansım olursa hani tekrar oraya gitmeyi isterim.

Son olarak, sizi desteklemeye devam eden Taylandlı hayranlarınıza ne söylemek istersiniz?

Taka: Uzun zamandır bizi destekleyen Taylandlı hayranlarımızın olmasından memnuniyet duyuyorum. Tayland’a tekrar gelmek üzere, yeni bir albüm yapma aşamasındayız.

Ryota: Olabildiğince bizi desteklemeye devam edin lütfen (Gülümsüyor). Tayland’a daha sık gelmek istiyoruz. Yani bizi bolca destekleyin ki biz de tekrar buraya gelebilelim.



İngilizce Çeviri: summerwrapbit

Türkçe Çeviri: Han @ONEOKROCK_TR

0 yorum:

Yorum Gönder